Engelska läxa plus annat tjafs

Jag vill bara påminna om att eftersom endast två elever kom ihåg att lämna in engelska läxan förra veckan frågade James hur vi skulle komma ihåg att vi hade läxa och någon smart BFare sa "lägg upp det på fronter" och det har han nu gjort. För dom som gjort den redan säger jag grattis, till dom andra säger jag lycka till ;)
såhär skrev han, by James himself:


Homework reminder

Skrivet av: James Harding


Hi!

Here comes the reminder of what you need to do for the next lesson.

1)      In "Trailblazer" do the reading check exercise pages 43-45. (Useful reading practice.)

2)      Go through the book, chapter one. Quite often you'll see little lists of vocabulary in English and Swedish, pages 26 and 32, for example. Go through these (and other lists you see) and pick out 15 words in English that would be useful to know.   Make a wordsearch exercise (ask Jenny if you're not sure) hiding these 15 words in English across, down, or diagonally down. Write the 15 words in Swedish underneath the wordsearch box.

Bring to class on Thursday along with an inquisitive state of mind.


James.


Sen vill jag bara tillägga att uppgiften vi gjorde idag på BF lektionen "får jag vara med" nu ligger uppe på fronter. under BF1 kurser - Dokument att hämta - BF karaktärsämnen.

Och en sista sak, "provet" vi gjorde i datasalen idag ligger uppe på Fronter tills torsdag :) 

Lycka till 

/Johanna
 


Kommentarer
Postat av: Frans

hej tills när e läxan??

2007-12-11 @ 21:12:19
URL: http://frasse91.blogg.se
Postat av: Jonas

Ni har inte koll på var någonstans man ska lämna in "får jag vara med"?

2007-12-11 @ 22:19:17
Postat av: Stina

Den ligger uppe på fronter nu.. Gå in i rummet BF1 - kurser, klicka sen på dokument att hämta. Under mappen BF-karaktärsämnen så finns det ett dokument som heter "Får jag vara med".

2007-12-12 @ 13:01:49
Postat av: Jonas

Jo tack! Så långt är jag med. Bara att jag inte hittar
det fina stället där man ska lämna in det, eller är tanken att lämnain för facetoface? Ser inte var jag ska lämna in praktik skiten heller. Min lilla lena :(

2007-12-12 @ 19:01:49
Postat av: Johanna

Frans: torsdag!
Eve:tack!
Jonas: Lena har avaktiverat inlämningsmappen på fronter(smarta Lena) så det är face to face som gäller i båda uppgifterna;) även på engelskan!

2007-12-12 @ 20:08:47
URL: http://juhunna.blogg.se
Postat av: Jonas

Jävla tant.. Kan ej somna och orkar inte skriva ut skiten, får gnälla på henne imorgon istället!

2007-12-13 @ 00:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0