lite klassresetjafs

Hej kompisar! Satt och filurade lite på det här med klassresa. Jag tycker att alla försök till samtal har runnit ut i sanden, och eftersom vissa påstår att man helst ska åka i tvåan (vilket vi nog ändå inte hinner, men ändå), så tycker jag att vi åtminstone ska försöka få ett hum om vad vi vill. Vi har till exempel pratat om Boda Borg, eller en stuga i skogen. Så jag hade tänkt att undra lite saker:

När vill vi åka?
Vart vill vi åka? Alternativt; Vad vill vi göra? (så kan vi klura ut ett plejs med de förnödenheter vi efterfrågar)


en stuga i skogen?

Jag tycker att vi ska försöka bestämma oss innan skolavslutningen (denna termin!), så har vi två terminer på oss att komma till skott, vad tycker ni?


Kärlek! thottoresia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag känner såhär. Det känns som att vi är väldigt få som ens vill åka och ingen som orkar lägga ner energi på de, så jag tar upp ett förslag och och några från klassen snackat om att satsa på en ordentlig klassfest istället. men det är min åsikt.

2009-02-16 @ 22:30:21
URL: http://juhunna.blogg.se/
Postat av: suss

vi kan åka till en park i sthlm, sätta upp ett tält, sova och gå till skolan nästa dag!

2009-02-17 @ 07:25:51
Postat av: jenny

jag åker jätte gärna på en klassresa men tror att vi inte kan bestämma något alla i klassen utan sätta ihop en grupp som fixar och grejar med resan. Såklart ska det inte vara så att alla andra bara latar sig och gör ingenting men gruppen kan ju skapa möjligheter att jobba ihop pengar tex sätta upp mellanstadie disko m.m. sen jobbar de övriga på sakerna?

2009-02-18 @ 10:25:39
Postat av: tessan

syftet med inlägget var att vi skulle få ett hum om vad klassen (eller delar av klassen) vill, för att sedan få ihop ett förslag som "tillfredställer". och även att alla har fått chansen att påverka, även om det bara är en grupp som "fixar". jag vill också hemskt gärna åka någonstans, men jag själv tycker att det känns onödigt att arrangera grejer, för många har nog inte tid eller ork till det. jag diggar (nästan) det suss säger; att vi bara åker någonstans, smäller upp ett tält (eller tar in på ett vandrarhem eller dylikt) har det skoj, sover och käkar och åker hem. det behöver varken vara speciellt avancerat eller kosta speciellt mycket, tycker jag. vi är bf, för tusan! vi vet hur man har det skoj!

2009-02-18 @ 15:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0