väldigt viktigt angående skivan

Jag tänkte börja med att svara på Jennys kommentar i föregående inlägg:
Ja, vi skrev ett kontrakt, men det bryts inte eftersom Ett Ställe "bara" var vårt förstahandsval. Vi hade ett andrahandsval som var Två Grabbar & Kök, och detta finns alltså med på kontraktet. På så sätt har kontraktet inte brutits.


Nu ska jag dra vad som hände på mötet! Jag och Amanda träffade skivfixaren och anledningen till att han kallat oss till möte var att lokalen Ett Ställe har blivit dubbelbokad av krögaren, inte av vår skivfixare. Vi kunde inte få lokalen då den andra bajskorven bokade lokalen före oss, och det gick inte heller att fixa ett annat datum då Ett Ställe får ha max 10 skivor, och de är redan uppbokade på 10 stycken (jag vill bara poängtera att det är krögaren som gjort en grov miss, inte skivfixaren!).

Skivfixaren erbjöd oss en lösning, vilket var att han skulle kontakta vårt andrahandsval Två Grabbar & Kök's krögare, för att se om de hade någon bokning den 28/4. Det var tomt då, så vi tog det datumet. Jag och Amanda bokade alltså lokalen - vi ska dit och titta på den nästa vecka, samt kolla på menyer och grejer. Vi fick även en kompensation i form av välkomstdrinkar. Så nu behöver vi inte oroa oss för dem! Vi kommer inte behöva sälja fler biljetter på grund av detta. Vi har satt en lägsta gräns på 210 eftersläppsbiljetter. 

Alltså; SAMMA DATUM, ANNAT STÄLLE! Lätta på era hjärtan i kommentarsfältet och ställ frågor om ni undrar över något!


PS. Här är deras hemsida!


KRAMAR!
theresia & amanda s

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tur i oturen att vi fick ha kvar vårat datum iallafall, bra jobbat tjejer!

2009-10-30 @ 18:19:20
URL: http://blameless.blogg.se/
Postat av: MiNi

hmm, känns som att två grabbar och kök inte är som en fest/clubblokal.. men jag ska inte klaga, det går väl inte att byta lokal iaf.

Ni är så duktiga som fixar det här tycker jag!

Pöss =)

2009-10-30 @ 21:33:10
URL: http://stiiina.blogg.se/
Postat av: tessan

tack, tjejer! :)



eva: vad jag förstått så är bilderna på deras hemsida huvudsakligen på deras restaurang, men de få bilder som finns på festlokalen ser ju inte så skojiga ut... men de sa att det är annorlunda när det är nattklubb, då är det annan beslysning och en massa grejer. jag och amanda ska ju dit i nästa vecka, vi kan försöka ta lite bilder om det går, för jag håller med dig. dessutom blir det jättestruligt att byta lokal igen, dels för att vi måste komma överens om en i klassen, och dels för att vi kanske måste byta datum då. jag tror att det blir bra ändå!

2009-10-30 @ 21:54:00
Postat av: tessan

jag hittade lite "vimmelbilder" här:



pop1.php?pageNumrsgallnext=32&totalRowsrsgall_next=33&vimmelID=464" rel="nofollow">http://www.studentmaklarna.se/vimmelpop1.php?pageNumrsgallnext=32&totalRowsrsgall_next=33&vimmelID=464



man kan ju typ skymta lokalen, och jag tycker att det ser lite annorlunda ut jämfört med två grabbars egna bilder ;)

2009-10-30 @ 22:26:41
Postat av: camilla

fast då hade väl skivfixaren gjort fel om han bokat upp 11 skivor? Eftersom det redan var 10 skivor som var bokade UTÖVER er. Med er skiva inräknad så skulle det ju egentligen bli 10 om lokalen bara får ha max 10 st. Alltså, tar man bort eran bokning är bara 9 gjorda. Skivfixaren har nog gjort fel men vill inte erkänna det så ni inte ska byta arrangör.

2009-10-31 @ 12:33:41
Postat av: camilla (igen)

Två grabbar och ett kök rymmer bara 250 pers, och ni ska sälja minst 210 eftersläppsbiljetter? Om ni är ca. 30 pers i klassen och ev. har med er en person på middagen var, så bli ni 60 som inte betalar för efterinsläppet utan för middagen. Det blir därmed omöjligt att sälja 210 biljetter då lokalen bara rymmer 250 personer.

2009-10-31 @ 12:35:49
Postat av: Johanna

rymmer lokalen bara 250 pers? :S

2009-10-31 @ 17:00:09
URL: http://blameless.blogg.se/
Postat av: tessan

enligt skivfixaren var lokalen större. det KAN ju ligga ute fel info på hemsidan, de har ju ett par lokaler. om det inte stämmer ska jag självklart snacka med skivfixaren och be honom sänka vår gräns. för som det ser ut nu lär vi inte bli 250 pers. många av de som bjuds med på middagen kommer att vara föräldrar och syskon (vad jag förstått), som alltså lämnar skivan efter middagen.



jag har fullt förtroende för vår skivfixare, och det är JAG som skrivit fel i inlägget. ett ställe ha max 10 "EVENTS" under en viss period, och det var ett EVENT som var bokat samma datum, inte en skiva. det är helt och hållet min miss då jag skrev fel i inlägget.

2009-10-31 @ 18:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0