Praktikuppgift

Praktikuppgift

v.10-12.


Utdrag ur skolverkets mål för kursen - Förskola, skola, fritidshem:

-         Kursen skall ge kunskaper om bestämmelser om och styrdokument för verksamheterna.



Uppgift:

Välj två områden som nämns i avsnittet mål och riktlinjer i Lpfö 98:

-         Normer och värden

-         Utveckling och lärande

-         Barns inflytande

-         Förskola och hem

-         Samverkan med förskoleklass, skola och fritidshem


Ta reda på hur man, på din praktikplats, jobbar med de valda målen och hur man följer de valda riktlinjerna. Redovisa skriftligt tänkbara sätt att jobba med dessa mål i den dagliga verksamhen (du kan även komma med egna förslag, utöver det som kommer från din praktikplats).




/Tessan

Kommentarer
Postat av: Annie

Ska ha en intervju med Maja som blev mamma som 14åring. Det vill väl vi Bfare veta mer om? Eller hur? J Har intervjun ikväll vid klockan nio. Har ni några bra frågor till henne? J Ni kan ju skicka frågorna till mig på min blogg aaaannie.blogg.se eller över MSN så tar jag med dem. Intervjun lägger jag ut på min blogg i kväll eller i morgon. Hoppas ni har några bra idéer på frågor. Majas blogg = viungamammor.blogg.se

2008-02-25 @ 16:15:22
URL: http://aaaannie.blogg.se
Postat av: Annie

Ville bara säga att nu finns en jätte intressant intervju om Maja som blev mamma som 13åring på min blogg. Vi satt i en timme och pratade. Det är jätte intressant! Kolla in vettja? :)

2008-02-26 @ 00:05:52
URL: http://aaaannie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0