icke fungerande klassråd

Som alla vet så kommer vi inte fram till så mycket på våra klassråd och som jag förståt det är de många som läser klassbloggen så jag tänkte lägga fram min ide´ här.
Min ide´ handlar om klassresan. Det skulle vara väldigt roligt att resa någonstans i slutet av tvåan eller i början på trean. jag tycker att istället för att fokusera på hur vi ska samla in pengar borde vi fokusera på vart vi ska. Vi väljer ett ställe och ett boende m.m. När vi sedan vet kostanden för resan så delar vi upp den mellan alla i klassen som ska delta i resan. Sedan får varje person samla ihop sina pengar på valfritt sätt.
Vissa kan sammarbeta i grupper och annorna mellanstadie diskon andra kan samla in pengar genom att sälja saker eller annorna någon annan slags event. De som har jobb på fritiden kan ju jobba ihop lite pengar där att lägga på klassresan. De som inte vill jobba alls får ta pengarna ur egen ficka.

Nu är ju frågan hur väljer man ett ställe? Enkelt vi ger alla chansen att göra ett förslag sen röstar vi mellan dem som finns mariotet vinner. Om du inte ställer upp med ett förslag kan du inte gnälla på någon annans eller att det inte fanns några bra alternativ.

Jag kommer ta upp det här imorgon om det uppskattas så har man lovet på sig att komma på ett förslag.





Bygger på det Jenny skrev alldeles nyss :) Själv har jag ingen jätte stort intresse i att åka på klassresa men för er som vill, så kan ju ni ha till läxa under lovet att ta reda på olika ställen man kan åka till. Priser, boende, aktiviteter osv. Själv la jag upp ett sånt arbete förut men det blev aldrig av att jag visade det. Men det kanske vore något? :)


// Annie


Kommentarer
Postat av: tessan

jag tycker att det är viktigt att vi inte blandar ihop klassresan med volontärresan, det här inlägget var lite luddigt, förstår inte riktigt vilken ni skriver om.



jag själv har inget intresse av volontärresan, och tycker att de som är intresserade av den själva ska ta tag i det (inget illa ment mot jenny & annie, det är bra att någon tar tag i detta).



jag "på" för en klassresa, jag tycker också att det är viktigt att veta vad vi vill, på ett ungefär. är det så att vi vill åka till en stuga ute i skogen över ett par dagar, så kanske det inte är så dyrt, och då kan vi kanske ta pengar ur egen ficka, eller så kan de som vill samla in pengar göra det. jag tycker att åtminstone det borde vara en valmöjlighet, precis som jenny(?) skrev.

2008-10-22 @ 20:56:35
URL: http://trubbel.devote.se
Postat av: Jenny

Saker jag skriver blir ofta luddiga men så att alla vet så pratar jag om en klassresa och inte en volentärresa. Jag är inte intresserad av att åka på en volentärresa överhuvudtaget.

2008-10-25 @ 14:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0