Med risk för att låta gnällig

Hej kära klassen!

Under klassrådet i torsdags (?) tog jag ju upp det där med James pedagogiska metoder. Det lät väldigt splittrat i om ni lär er bra eller inte av t.ex. memory. Jag tycker i alla fall att James, precis som Pontus, skulle kunna variera sin utbildning. Det gör det hela roligare och därmed lättare att lära. Så, jag tänkte fråga er om ni vill att jag tar upp detta till James. Att han kan variera utbildningen. Frågan är då om vi kanske skulle ha förslag på vad han ska göra annorlunda? Ni kan ju fundera lite, tänkte prata med han inom en snar framtid. Lämna gärna förslag till mig.

Sedan så tänkte jag kolla med er, alla ni som är i röda mattegruppen, vad ni tycker om Agnetas pedagogik. Och ja, som rubriken säger, med risk för att låta gnällig. Jag har i alla fall väldigt svårt att förstå hennes genomgångar då hon inte verkar ha någon förståelse för att alla inte är lika intelligenta som hon är. Jag är helnöjd med att sen sk. outbildade Irre försvann, men det känns fortfarande som att vi inte får det vi behöver. Eller vad tycker ni?
I alla ämnen är det ju viktigt att läraren anpassar utbildningen efter oss... Och våran utbildning är viktig! Vi ska bry oss!

Hej svejs, trevlig helg!

Annie

Kommentarer
Postat av: jenny

jag tycker james är jätte duktig och jag lär mig massor på hans lektioner.. antigen är de väll så att jag inte kan så mycket eller att jag lär mig bra på sätet han lär ut vad vet jag?

Men som du säger variation är bra.. Det enda jag vill ändra är mer inlämningsuppgifter så jag får visa vad jag kan m.m.

2009-03-08 @ 21:47:19
Postat av: Lilla Lina xDD

Jag tycker också att james metoder är bra, han har dessutom en mycket varierad lektionsmall!

- läsa

- skriva

- lyssna på

- prata med varan

- prata inför

- prata om

- leka

- spela

- titta på film

- gissa

och mycket mer!

så för min del är det inget som behöver förändras eftersom att jag anser att han har en mycket varierad utbildning.



Vad Agneta beträffar tycker jag att det finns mycket i det du säger, hon är mycket mer så att ALLA KAN OM DE FÖRSÖKER...

...medan Anny är mer glad och säger "du kommer att klara det här", hon hjälper dessutom på ett annat sätt än Agneta.

2009-03-11 @ 13:58:12
URL: http://lillalinashem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0