Inför campingen

Alla kanske inte vet om det men jag gick för fem år sedan varje vecka på scouterna. Detta var något jag gjorde väldigt länge så jag måste säga att lite minne har jag om vad som är bra att ha med sig när man åker ut såhär - men som är väldigt lätt att glömma!
Därför tänkte jag sätta ihop en packningslista här, som ni kanske vill använda er av :) Den kommer från mitt dåvarande scoutförbund, men den är bra! Det stod faktiskt "packningslista för övernattning utomhus"! ;)

  • Sovsäck (såklart)
  • Kudde
  • liggunderlag
  • stövlar (om man har, skogen är ju rätt blöt!)
  • gympaskor
  • regntäta kläder
  • VARMA kläder
  • varma strumpor
  • sittunderlag (om man inte har, en tidning eller två i en påse värmer massor, och är regntätt!)
  • vattenflaskor, med vatten i
  • påsar
  • handduk
  • MYGGMEDEL
  • plåster
  • Ficklampa (ALLA borde ha det, de kommer ju vara mörkt :D)
  • Papper o penna (kan ju vara bra? haha)
  • Tvättsaker (tvål, tandborste osv)
  • Fickpengar
  • Kamera
  • Toalettpapper (de kan användas till mycket mer än på toan!)

Det är ju självklart inget måste :) men jag kommer själv använda mig av den här listan. Tänkte att det var bra.
Myggmedel är ju nästan ett måste, vi kommer bli ihjälbitna!

Så myggmedel, ficklampa, plåster och varma kläder är väl de som är lättast att glömma.

// Annie (aaaannie.blogg.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0