För Disney/tecknat temat!

Jag är en av dem som vill ha Disney/tecknat som tema på vår skiva, därför tänkte jag säga vad som är så bra med just det temat och samtidigt vad jag tycker om de andra utvalda teman vi har. Känn er fria att göra ett inlägg om erat favorittema, jag gör för mitt!

• Disney/tecknat har ett stort urval av otroligt olika karaktärer som ser helt olika ut men är igenkänneliga.

• Vi är alla uppväxta med någon form av tecknat, medan vissa i klassen inte ens är uppväxta i Sverige med t.ex Astrid Lindgren.

• Visst, det finns karaktärer att välja på i Astrids värld, men om man inte vill se ut som de största karaktärerna, vad finns då? Alla barnen klädde sig ungefär lika i Astrids sagor, att klä ut sig till Kato som inte är den största karaktären? Ja, vem ser då att man faktiskt är Kato?

• "Jag komm direkt ifrån..". Ja, jag kommer direkt ifrån min uppklädning på morgonen? Jag kommer precis ifrån skolan? Det finns de personer som inte gillar detta tema och kan då använda sig av dessa som bortförklaringar till att inte klä ut sig.

• Man får ju komma från vilket ställe som helst, så de som vill klä ut sig till någon Astridfigur kan ju säga "jag kommer direkt ifrån Katthult" och de som vill ha tecknattemat kan säga "jag kommer direkt från Disneys värld".

Alltså, "jag kommer direkt ifrån.." - temat blir alldeles för spritt, för det finns så många ursäkter och man kan verkligen komma ifrån vad som helst och då blir det inte alls lika kul.
Alla har inte växt upp med Astrid, och det finns inte tillräckligt med tydliga karaktärsdrag för att personer ska välja så olikt som möjligt. Det är ju inte meningen att man ska gå runt och behöva säga vad man är.
Alla har någon form av tecknat med sig sen barnsben och då är man åtminstone fast i det temat, ALLA är då någon tecknad figur.

Lägg gärna till fördelar med Disney och nackdelar med de andra i DETTA inlägg. Vill du göra ett inlägg för något annat tema så får du gärna skapa ett nytt inlägg. :)

/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Johanna

men jag tycker att "jag kommer direkt ifrån" är ett bra tema bara för att det är så brett. Man kan klä ut sig till i prinip vad som helst. De som inte klär ut sig och drar dumma kommentarer som "jag kommer direkt från skolan" får skylla sig själva :p

2009-10-21 @ 19:17:08
Postat av: tessan

jag håller med johanna. "jag kommer precis ifrån..." är ett enkelt tema, där de som vill kan klä ut sig ut till tårna och göra en rolig grej. det känns dumt att tvinga folk att klä ut sig. då blir det ännu tråkigare om man bestämmer ett disneytema, och folk skiter i att klä ut sig, tycker jag. man kan ju komma precis från en disneyfilm! ;)

2009-10-22 @ 00:30:13
Postat av: Alexandra - Ninja Fruit

Men man har väl ett tema för att alla ska klä ut sig? Om det bara är så att de som vill ska klä ut sig så kan man lika inte ha ett tema över huvud taget ju?

Det är ju det som är det tråkiga, att alla kommer se så förbaskat olika ut, för det blir egentligen inget tema då, för det handlar ju om att ha ett tema på kläderna. Sen är Disney inte bara tecknat, så det finns massa av vanliga kläder där med, om man nu ska ta det som ursäkt om man inte gillar disney.

2009-10-22 @ 17:20:00
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Johanna

alla tycker olika =)

2009-10-25 @ 20:18:51
URL: http://blameless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0